Uitnodiging

Verslag van de bijeenkomst op 23 november 2013 te Hasselt

Lezingen werden gegeven door deskundige Bertus Zuidema SWGG, Imker Leo van Malsen en een presentatie van de filmmaker, Sjoerd Schaper, met zijn film “ De Nieuwe Wildernix “

Deze bijeenkomst was georganiseerd door SWGG, Dorette vd Weerd en de lokale dierenarts Simone Kampstra, die ook de locatie had gecharterd. De manege ( Rijvereniging Hasselt ) had de ruimte vrij beschikbaar gesteld, chapeau daarvoor. Het doel was mensen de waarheid te laten zien achter de propagandafilm, de Nieuwe Wildernis. Een sprookjesfilm, waarachter veel dierenleed schuil gaat en waarin niet wordt getoond dat duizenden dieren de hongerdood sterven. Wij denken dat ons doel is gelukt.

Er waren bij elkaar 52 personen aanwezig. Waaronder dierenartsen, deskundigen en belangstellenden. Ook een raadslid van de Partij voor de Dieren was erbij.

De lezingen werden met interesse gevolgd. Voor veel mensen werd de situatie in de OVP duidelijk. Ook werd verteld over de aangiften die zijn gedaan bij justitie. De vergelijking die SBB maakt, over de OVP met de Serengeti en het aantal dieren per hectare. En nog veel meer kwam tot uiting in de lezingen. Voor een uitgebreid verslag, zie de link.

Na een korte pauze presenteerde Sjoerd Schaper, zijn film `` De Nieuwe Wildernix `` met een goede onderbouwing. Daarna was er tijd voor discussie. Daar werd goed gebruik van gemaakt. Zeer interessante opmerkingen werden gemaakt en suggesties aangedragen.

Om 16.45 uur werd de bijeenkomst door de voorzitter SWGG gesloten. Het was een geslaagde middag, die zeker zijn doel heeft bereikt.